dilluns, 25 d’abril del 2016

No a les avaluacions externes LOMCE

La conselleria d'educació ha incomplit la seva pròpia resolució (la podeu trobar a l'enllaç, més abaix)  i ha dit que les proves es faran més tard del previst.
Encara no tenim notícia de les noves dates.
El nostre posicionament és el de NO a les REVÀLIDES.
Al següent enllaç teniu tota la informació per a fer l'objecció objecció revàldies LOMCE


dilluns, 7 de març del 2016

Assemblea dimecres 9 de març







Ordre del dia:
1. Anàlisi de la política educativa del govern. 
    1.1 Revàlides Lomce. Accions a dur a terme. 
    1.2 Pacte per l'educació. Esmenes al document entregat al govern. 
    1.3 Decret de llengües. 
    1.4 Varis.

divendres, 4 de març del 2016

Comunicat sobre el pacte per l'educació


En resposta a l'acte de signatura que es durà a terme demà del Pacte per l'Educació a les Illes Balears, la Plataforma Crida vol exposar els motius pels quals no assumeix el document elaborat per la plataforma Illes per un Pacte, motius que, ja al seu moment, van propiciar que se'n desvinculés del grup d'entitats que hi han treballat a partir de la proposta inicial presentada pel Cercle d'Educació i per Menorca Edu21.

En consonància amb els principis que donen sentit a la Plataforma Crida com a organització de la comunitat educativa, i pels quals anem lluitant des de fa més de tres anys: una educació pública i gratuïta, de qualitat, laica i en català, no podem sumar-nos a un pacte, social i polític, per l'educació que:

 
1. No es manifesta en contra de la LOMCE, rebutjant la seva implantació a la nostra comunitat i, per tant, reconeixent-la com a marc de referència dels signants del pacte.

2. Obvia tractar aspectes fonamentals del sistema educatiu vigent com són les proves selectives en l'avaluació de l'alumnat, la imposició de la religió catòlica com a matèria curricular, la desvaloració de les matèries artístiques i humanístiques, la minva en la capacitat decisòria dels claustres i dels consells escolars,..., deixant la porta oberta a qualsevol opció que políticament es pugui prendre en aquests temes.

3. Implícitament, al llarg de tot el document, sota la denominació de centres sostinguts amb fons públics, assumeix l'educació impartida en els centres privats concertats com a educació pública, sense distinció amb els centres públics, reconeixent així la gestió privada de l'ensenyament públic.

4. Reforça la capacitat decisòria de l'equip directiu en la gestió dels centres pel que fa a aspectes de contractació de professorat, metodologia, distribució de recursos, llengua d'ensenyament, ... en detriment d'una gestió pública i democràtica, considerant l'autonomia de centre com a la possibilitat de gestionar l'ensenyament de cada centre a partir de criteris particulars i específics propis de l'empresa privada.

5. No reconeix la capacitat del professorat i dels equips docents en la presa de decisions que afectin l'autonomia pedagògica i de gestió que, com a professionals de l'ensenyament, els correspon. Ben al contrari, categoritza els docents en un mateix centre i limita l'accés als estudis de la carrera docent.
 

Per tot plegat, considerem que el document no només no constitueix una alternativa al sistema educatiu vigent, com es pretén, sinó que reformula els principis fonamentals sobre els quals s'assenta el sistema actual representat per la LOMCE: privatització, retrocés democràtic i segregació, lluny del plantejament d'una escola realment pública, de qualitat, laica i en català.

A Palma, 11 de maig de 2015
Comissió de coordinació de la Plataforma Crida
Ratificat per assemblea de l'embut

dimecres, 2 de març del 2016

Comunicat de suport a la vaga d'estudiants del 3M

Contra el 3+2, la LOMCE i les retallades en educació
En aquests dies estam escoltant debats i discursos sobre quines han de ser les polítiques del nou govern de l’estat espanyol. En l'àmbit de les Illes Balears tenim un govern que encara no ha revertit les principals retallades i sobretot les elevades taxes que ha de pagar l’alumnat universitari, aquest govern segueix sent còmplice d’aquesta tendència de privatització de l’educació. El Govern és obedient a les exigències legislatives europees.

Davant tot aquest escenari incert, els estudiants viuen el seu dia a dia amb unes condicions pèssimes. Hi ha universitaris que han estat exclosos de la universitat perquè no han pogut pagar la matrícula, amb la LOMCE i el pla Bolonya el camí de privatització i mercantilització de l’educació segueix endavant.
El 3+2 suposa encara pagar més taxes amb menys beques i menys places al màster, fent encara més gran l’expulsió del jovent de les famílies treballadores de la universitat; el 3+2 suposa també la devaluació del coneixement, la perversió del que sempre havia suposat la Universitat com a centre de cultura i de desenvolupament, per convertir-la en un engranatge més d'un sistema que mercantilitza el coneixement i les persones. La LOMCE facilita aquesta mercantilització i la privatització de l'educació a les primeres etapes de la vida, facilita la segregació escolar a través de les seves revàlides que també patirem a les Illes Balears aquest curs escolar; tot plegat amb l'objectiu que el jovent sigui cada cop menys crític, estigui de cada cop més explotat i serveixi de mà d’obra gratuïta.

Lluitar és l'única manera d’aconseguir una educació pública de qualitat, equitativa, gratuïta, laica i en català. Gràcies estudiants per fer-ho.

Volem fer una Crida a la participació en la vaga de la qual pensam que tota la comunitat educativa hi hauria d'haver participat, el professorat també, ja que és un dels principals executor d'aquesta proposta neoliberal de privatització de l'educació pública.

No hi passarem!

dimarts, 29 de desembre del 2015

Comunicat de rebuig a l'assassinat social d'Alan


Des de la Plataforma Crida volem sumar-nos a la condemna per la mort d'Alan, un jove  de 17 anys
de Barcelona, que ha sofert assetjament escolar i ha acabat suïcidant-se.
Una vegada més presenciem la falta d'implicació de les institucions públiques  i l'estigma social que sofreixen els i les menors transexuales en l'àmbit educatiu. Aquests sofreixen una vulneració constant dels seus drets que en aquesta ocasió s'ha saldat a una altra víctima, un jove transexual anomenat Alan, de 17 anys, que es va suïcidar per culpa d'una societat que en comptes d'acollir exclou a les persones diferents.

diumenge, 13 de desembre del 2015

Comunicat de suport a la jornada de vaga 15 Desembre 2015

Des de la Plataforma CRIDA observam preocupats com no es tanca definitivament el conflicte educatiu a les Illes Balears i no es posen solucions de calat, ni a curt ni a llarg termini, a la delicada situació del nostre sistema educatiu.
El conflicte educatiu persisteix latent, sota les bones formes en les relacions de la comunitat educativa i el govern actual, ja que no es van complint les expectatives creades amb el canvi de govern autonòmic. Expectatives recollides i assumides des dels propis partits polítics PSIB-PSOE i MÉS que ara ens governen; des del seus programes electorals i des dels acords pel canvi pactats per governar.
I tot per manca de decisions polítiques fermes, que apostin clarament per l’educació pública de qualitat. Polítiques que estableixin un full de ruta per recuperar tot el que no s’ha fet i el que hem perdut, durant els quatre anys anteriors.
En aquest escenari tornam a tenir una nova jornada de vaga, convocada per l’Assemblea de Docents de les Illes Balears, el proper dimarts 15 de desembre 2015.

dijous, 26 de novembre del 2015

Presentació del document de bases per a una nova llei d'educació

Ahir a  l'ICE vàrem presentar el document de bases per a una nova llei d'educació.
Trobareu més informació a la pipella del blog: nova llei d'educació.