Des
de la Plataforma CRIDA observam preocupats com no es tanca
definitivament
el conflicte educatiu a les Illes Balears i no es posen solucions de
calat, ni a curt ni a llarg termini, a la delicada situació del
nostre sistema educatiu.
El
conflicte educatiu persisteix latent, sota les bones formes en les
relacions de la comunitat educativa i el govern actual, ja que no es
van complint les expectatives creades amb el canvi de govern
autonòmic. Expectatives recollides i assumides des dels propis
partits polítics PSIB-PSOE
i MÉS que ara ens governen; des del seus programes electorals i des
dels acords pel canvi pactats per governar.
I tot per manca de
decisions polítiques fermes, que apostin clarament per l’educació
pública de qualitat. Polítiques que estableixin un full de ruta per
recuperar tot el que no s’ha fet i el que hem perdut, durant els
quatre anys anteriors.
En aquest escenari
tornam a tenir una nova jornada de vaga, convocada per l’Assemblea
de Docents de les Illes Balears, el proper dimarts 15 de desembre
2015.
Des
de la Plataforma CRIDA recuperam els punts fonamentals que dugueren a
l’execució de la vaga els cursos anteriors. Comprovam,
malauradament,
que aquest nou govern no està aplicant, ni projectant, unes
polítiques educatives a l'altura de les necessitats. I que evitin
una nova vaga al sector.
És per tot això que
donam suport a una nova jornada de vaga, destacant que:
1.
Es continua amb l'aplicació de la LOMCE
sense mesures que minimitzin els seus efectes negatius tal i com
s’havia acordat als “acords pel canvi”.
El
procés de revisió dels currículums resulta tant pobre a nivell
participatiu,
com el realitzat pel PP el curs passat: no s'han recollit moltes de
les propostes realitzades per col·lectius educatius com CREA,
Professorat de Tecnologia, i moltes d'altres, i s'ha apostat
clarament pel continuisme respecte als currículums aprovats pel PP
el mes de maig , just abans de les eleccions i sense cap consens ni
participació
de la comunitat educativa.
La
proposta de currículums no inclou cap referència respecte a les
revàlides a l'alumnat de primària: Aquest curs se consoliden les
proves de nivell a 3r de primària, i se realitzarà la revàlida a
6è de primària; ni tampoc, respecte a la situació de l'alumnat que
no superi el 2n de batxillerat o el 4-ESO
amb totes les conseqüències
per a l'alumnat i per a les famílies.
Es
continua deixant a criteri dels centres la distribució d'un total de
8 hores lectives al nivells de 1r, 2n i 3r d'ESO,
es converteix la religió en assignatura avaluable, i sobretot
s'acull a un model mercantilista
de l'educació. És a dir, establir itineraris diferents per centre
tot utilitzant l'autonomia de centre,
poden
provocar dificultats en els trasllats dels alumnes d'un centre a un
altre, diferències substancials en l'assoliment dels continguts
mínims de les matèries, i fins i tot, segregació dels propis
centres educatius pels itineraris que hagin destriat.
2.
Els pressuposts 2016 per a educació i la manca de temporalització
concreta d'inversions per aquesta legislatura, farà que resulti
impossible recuperar la qualitat necessària en el nostre sistema
educatiu autonòmic. No es recuperen les partides retallades durant
els darrers anys.
L'educació
és un tema clau pels partits que governen la nostra CCAA
(això ho diuen els seus programes i els seus discursos). Però
aquesta prioritat no es fa efectiva en els pressupostos –que
encara s’han d’aprovar-.
Es
clau augmentar les partides econòmiques per millorar l'educació a
les Illes
Balears:
· Per disposar del centres educatius necessaris i reformar els que
tant ho necessiten ·
Per
augmentar el nombre de professorat per atendre les necessitats
educatives. · Per activar un pla ràtios
que permetin una atenció a la diversitat i a les necessitats de
l'alumnat des d'EI , EP , ESO
i, Batxillerat i Universitat · Per millorar l’oferta i actuacions
educatives a la Formació Professional
(FPB,
CFGM
i CFGS)
Per activar un pla d' atenció a la diversitat per permetre el
desenvolupament
educatiu integral de tot l'alumnat.
3. No es pot ajornar
més la recuperació i la millora de la nostra educació.
Comisió de Coordinació
Plataforma CRIDA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada