BOICOT REVÀLIDES LOMCE 3r PRIMÀRIA: AVALUAM O SEGREGAM?
PLANTO
3. MAILAKO AZTERKETARI: EBALUATZEN EDO BANATZEN?
BOICOT
REVÁLIDA LOMCE 3º PRIMARIA: AVALIAMOS OU SEGREGAMOS?
BOICOT
REVÁLIDAS LOMCE 3º PRIMARIA: EVALUAMOS O SEGREGAMOS?
A les Illes Balears els dies 19 i 20 de maig s'aplicaran les primeres revàlides LOMCE a tot l'alumnat de 3r de primària. Aquestes proves també es faran, en diferents dates, a tot l'estat espanyol.
REBUTJAM AQUESTES PROVES PERQUÈ VAN CONTRA UNA
EDUCACIÓ PÚBLICA DE QUALITAT I EQUITATIVA.
Aquí
teniu la nostra argumentació:
- La LOMCE s'aplica per primera vegada a tot l'estat espanyol i inicia el camí de les avaluacions individualitzades (revàlides) al llarg de l'educació primària (segons l'article 20.3 i 244 de la LOMCE). Les proves de 3r de primària no es realitzen a totes les CCAA, només allà on l’administració així ho ha decidit.
- És una avaluació de continguts, no de competències, perquè es mesuren els continguts curriculars d'expressió i comprensió oral i escrita, càlcul i resolució de problemes i els atorga una qualificació numèrica, ignorant altres procediments d'avaluació. En el RD 126/2014 s’estableixen set competències a desenvolupar en el currículum de primària, però aquestes proves de 3r i 6è de primària només avaluen la competència lingüística i la matemàtica. A més, l’adopció de mesures, com la repetició de curs i altres, queda supeditada al resultat de la prova externa i només a partir de continguts curriculars lingüístiques i matemàtics.
- És una prova innecessària, que implica uns costos econòmics, materials i de temps, i que serà aplicada i qualificada per professorat extern al centre. Fins ara, en canvi, l'avaluació a l'educació primària és una avaluació contínua que fa el mateix professorat, que coneix els punts forts i dèbils dels infants i les actuacions que ha de dur a terme per millorar. Per això, no hi ha cap necessitat de fer una prova externa. Aquestes proves demostren la poca confiança dels representants públics en la tasca del professorat.
- La finalitat de les proves és elaborar un rànquing de centres, és a dir, classificar l'alumnat i els centres en funció d'una nota d'un examen. Els resultats es publicaran, per la qual cosa es crearà una forta competència entre centres i l’alumnat amb dificultats quedarà fora del sistema en edats molt primerenques. Res a veure amb la col·laboració, coordinació i cooperació que s'hauria de potenciar per millorar l'educació.
Document en castellà |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada