Conclusions #CRIDAvsLOMCE
La Plataforma CRIDA ha celebrat avui, dia 16 de
febrer, una jornada de reflexió i debat sobre l'avantprojecte de llei LOMCE,
obra del Ministre Wert. Després de l'anàlisi realitzat durant setmanes per la
comissió delegada per l'Assemblea de la Plataforma, s'han elaborat diversos
materials, explicatius per al debat d'avui i divulgació per a properes
activitats.
La presentació, a càrrec d'alguns membres d'aquesta
comissió, s'ha fet mitjançant un programa visual, on ha sigut fonamental la
claredat de les idees i la seva presentació de forma didàctica. S’han volgut
reflectir els problemes que afecten a tots els implicats, pares i mares,
professionals i estudiants, i argumentar cada punt exposat. Després d'aquesta
presentació, s'han debatut els aspectes més rellevants de la LOMCE.
Les conclusions de la jornada sobre la LOMCE són:
- És una Llei innecessària, que no resol cap dels veritables problemes que té el sistema educatiu. No ha estat consensuada amb la comunitat educativa.
- És excloent cap a l'alumnat; crea itineraris prematurs, incrementa les desigualtats, no compensa ls diferències soci-econòmiques familiars i proposa la publicació de rànquings de centres.
- És sexista, perquè legitima els concerts dels centres segregadors per sexe.
- És tecnòcrata i angoxadora, oblida l'educació integral de l'alumnat i crea revàlides que pressionen l'alumnat i professorat a obtenir resultats a curt termini.
- No té cap justificació pedagògica, científica ni psicològica. Oblida la compensació social i potencia la distància entre classes socials.
- És antidemocràtica, perquè limita la llibertat de càtedra, proposa una selecció arbitrària del professorat i la direcció, bloqueja la participació de les famílies i converteix el Consell Escolar en un òrgan consultiu.
- És centralitzadora, perquè retorna competències autonòmiques al Govern Central, monopolitza el currículum de les assignatures troncals i crea revàlides a nivell estatal.
- Retorna a la competitivitat, arraconant la cooperació. Els alumnes tenen problemes i no necessitats, i elimina l'atenció cap aquestes necessitats. Converteix l'educació en una carrera d'obstacles.
- És una reforma educativa mercantilista: fomenta la competitivitat entre centres i introdueix en l'educació el concepte d'empleabilitat. Converteix l'educació en un negoci més.
- Menysprea la llengua i cultura pròpies, i degrada la llengua catalana a assignatura de tercera.
- Augmenta la presència de la religió a l'escola, cedint a les exigències de la jerarquia catòlica.
- És una Llei innecessària, que no resol cap dels veritables problemes que té el sistema educatiu. No ha estat consensuada amb la comunitat educativa.
- És excloent cap a l'alumnat; crea itineraris prematurs, incrementa les desigualtats, no compensa ls diferències soci-econòmiques familiars i proposa la publicació de rànquings de centres.
- És sexista, perquè legitima els concerts dels centres segregadors per sexe.
- És tecnòcrata i angoxadora, oblida l'educació integral de l'alumnat i crea revàlides que pressionen l'alumnat i professorat a obtenir resultats a curt termini.
- No té cap justificació pedagògica, científica ni psicològica. Oblida la compensació social i potencia la distància entre classes socials.
- És antidemocràtica, perquè limita la llibertat de càtedra, proposa una selecció arbitrària del professorat i la direcció, bloqueja la participació de les famílies i converteix el Consell Escolar en un òrgan consultiu.
- És centralitzadora, perquè retorna competències autonòmiques al Govern Central, monopolitza el currículum de les assignatures troncals i crea revàlides a nivell estatal.
- Retorna a la competitivitat, arraconant la cooperació. Els alumnes tenen problemes i no necessitats, i elimina l'atenció cap aquestes necessitats. Converteix l'educació en una carrera d'obstacles.
- És una reforma educativa mercantilista: fomenta la competitivitat entre centres i introdueix en l'educació el concepte d'empleabilitat. Converteix l'educació en un negoci més.
- Menysprea la llengua i cultura pròpies, i degrada la llengua catalana a assignatura de tercera.
- Augmenta la presència de la religió a l'escola, cedint a les exigències de la jerarquia catòlica.
En resum,
És una Llei que no pretén educar ciutadans, sinó empleats competitius, desvinculats dels principis i valors en què es fonamenta el nostre sistema educatiu: eina transformadora de la societat, dedicada a formar persones crítiques, per tal d’avançar en la construcció d'una societat més sàvia, més justa, més cohesionada.
És una Llei que no pretén educar ciutadans, sinó empleats competitius, desvinculats dels principis i valors en què es fonamenta el nostre sistema educatiu: eina transformadora de la societat, dedicada a formar persones crítiques, per tal d’avançar en la construcció d'una societat més sàvia, més justa, més cohesionada.
Feim una crida a tota la comunitat, per
ajuntar esforços i compartir iniciatives contra aquestes polítiques educatives,
que suposen l'atac més greu a l'educació pública, i que pretén convertir-la en
una xarxa subsidiària i assistencial, que no vol combatre el fracàs escolar
sinó "maquillar-lo", i que expulsa del sistema l'alumnat amb més
dificultats socio-econòmiques.
Ens juguem el futur dels nostres fills
i filles, i el de la societat en el seu conjunt.
VOLEM UNA EDUACIÓ PÚBLICA I DE
QUALITAT!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada