Una de les accions que proposa la Plataforma Crida per una Educació Pública de Qualitat consisteix, com ja s’ha fet a altres comunitats autònomes, en la no aprovació de la PGA (Programació general Anual) per part d’un nombre important de consells escolars.
La finalitat d’aquesta mesura seria no acceptar les retallades i no participar en les conseqüències negatives que es puguin produir, especialment les relatives a disminució de docents, augment d’alumnes per grup, precarietat en l’atenció a les necessitats de l’alumnat, i desinversió en educació. És, per tant, un exercici de responsabilitat per part dels pares, mares, docents i alumnes, i una pressió a l’administració que bloqueja el funcionament dels centres.
El mecanisme consisteix en què, a l’inici del curs 2012-2013, els claustres informin negativament dels aspectes educatius de la PGA i que, amb aquest informe negatiu, els consells escolars votin en contra d’aquest document.
Legal. Aquesta actuació és acorde amb la normativa, es troba recollida a les competències establertes dins l’autonomia dels centres i genera una situació que requereix una resposta per part de l’Administració (veure informe adjunt).
La no aprovació de la PGA crea una dificultat radical a l’organització i funcionament del centre, però no és una mesura dirigida contra els equips directius, ni contra l’alumnat ni les seves famílies.
No aprovar la PGA suposa un front de rebuig a la política educativa de l’actual Govern per part dels representants de tota la comunitat educativa: els consells escolars.
Si volem, podem dir prou.
Hola!
ResponEliminaNo podem accedir al document amb tota la informació referent a la no aprovació de la PGA. Hi ha algun problema amb l'enllaç?
Gràcies
Disculpau ja està arreglat. Ara vos hauria d'anar bé.
EliminaSalutacions
Plataforma Crida
Mi nombre es José Miguel Vipond García, y soy un docente de la Región de Murcia. En mi Instituto y en otros centros hemos impulsado una iniciativa consistente en incorporar a la Memoria final del curso 2012-2013 pronunciamientos críticos con los recortes y la LOMCE. La idea es que ese paso nos sirva como base para seguir insistiendo en el tema en el momento de aprobar la PGA del próximo curso. Me gustaría disponer de más información sobre cómo os ha ido en Baleares con esta medida de "podem dir prou, vota no a la PGA": dificultades encontradas en los propios centros(obstruccionismo de los Equipos Directivos, reticencias por parte de las familias o el alumnado...),respuesta obtenida de la Administración educativa, posibles presiones desde la Inspección para forzar su aprobación... También querría conocer si se plantea hacer algo similar al inicio del curso 2013-2014. Aguardo una respuesta, y gracias de antemano.
ResponElimina